Youthanasia

We've been hung out to dry

Youthanasia

We've been hung out to dry

وطن پرست،آری یا نه!

سلام

بعد یه مدت طولانی دوباره یه غر غر جدید میخوام بکنم!

فقط یادتون نره که نظر بدید:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

احساس شما درمورد میهن پرستی و این جنبش آریایی-ایران باستان پرستی چیه؟

راستش خیلی وقته که به این موضوع فکر میکنم و افرادی رو میبینم که بدون اینکه حتی بتونن نام "فروهر"رو درست ادا کنن نمادش رو به گردن میآویزن،تا شروع میکنی و میگی موسیقی کشور ضعف داره و تو دوست نداری موسیقی کشورت رو با این جمله"اولین سازو ایرانیا ساختن" بمباران میشی و حرفت رو پس میگیری و خیلی چیزهای دیگه...

تمایلات نژادی شدید مثلا گذاشتن اینجور اسما رو خودشون"پسر آریا/دختر ایران" و اینجور چیزها...

چی باعث میشه یه قشری از جامعه اینقدر به اتفاقاتی که در گذشته(تازه آن هم نه چندان دقیق!تاریخ را پیروزمندان مینویسند) افتاده بنازن؟

میان و میگن آره عرب فلان،نمیدونم اسلام فلان کار و کرد،عربهای وحشی،خا*من*ه ای قاتل و زورگو،اما چی باعث میشه که جنایات نادر و خشایارشا و کوروش و داریوش خاموش بمونه؟

اونها جنایت نکردن؟مطمئنا جنایت کردن و بیشتر از چیزی که به ذهنتون برسه آدم کشتن چون بدون کشتار فتحی اتفاق نمیوفته...اما چرا کسی از اینهاحرفی نمیزنه؟

یا حتی در دیدگاه برعکس،جامعه ی مذهبی متعصب هم ایران قبل از اسلام رو باغ وحش توصیف میکنه و بعد از اسلام رو بهشت برین،همه قبل از اسلام زورگو و جبار بودند و بعد از اسلام رحمان و رحیم؟میشه بدون کشتن جایی رو فتح کرد؟

یه برداشتی دارم،بگید درسته یا نه،شاید همون دیدگاهی که طرف مقابل مذهبی متعصب رو به سمت مبارزه با تاریخ ایران قبل از اسلام کرد،باعث شد تا یه جبهه ای جلوی اون مبارزه شکل بگیره و بشه همین وطن پرستی ای که تو سطح جامعه گسترش پیدا کرده...

شاید عوامل خارجی برای جلوگیری از تهدیدهایی که یک جامعه ی متعصب دینی میتونه برای امنیتش داشته باشه،اومد و این فکر "فروهر" و تیشرت و روسری با فونت نستعلیق رو جا انداخت...نه؟میتونید ردش کنید؟

دیدگاه مذهبی زن رو تو خونه حبس کرد،دیدگاه مقابلش تاریخی رو جلوی چش مردم نمایش داد که زنها آزاد و تاثیر گذار بودند(تاریخ،دروغهاییست که همگان باور دارند)تا تحریکشون کنه...اما آیا واقعا مدرکی دال بر تاثیر گذاری زنان تو اون برهه ی زمانی وجود داره؟چرا در تخت جمشید هیچ عکس زنی دیده نمیشه؟اگر به خاطر حفظ عفت بوده پس چگونه زنها در اجتماع نقش داشتند؟تناقض نیست؟

سعی میکنیم هر چیزی را که خوب است یا با تلاش خودش خوب شده است به خودمان نسبت دهیم(پیانو همون سنتور ایرانیه،گیتار همون تار ایرانیه،جو ستریانی باباش ایرانیه و....)از اینها زیاد شنیدیم...

اما آیا واقعا ما این هستیم؟ایرانی اینه؟ایرانی همینیه که میبینید،50% جمعیت کشور بلکل از عرصه ی موسیقی و هنر حذف شدند،چند نفر موزیسین بنام و با سواد ایرانی میشناسیم؟مطمئننا به تعداد انگشتان دست هم نیست....

به نژادی مینازیم که با حمله ی اعراب،مغولها،روسها،انگلیسی ها،پرتغالی ها و ... چندین کشور دیگه تیکه پاره شده و چیزی ازش باقی نمونده،به زبانی مینازیم که نصف کلماتش یا عربیست یا فرانسوی یا انگلیسی،به تمدنی مینازیم که جز در کتاب هیچجای دیگه نمیشه پیداش کرد،یه نگاهی به مترو بیندازید...

گاتهای زردشت را حفظ میکنیم اما فکر نمیکنیم چرا؟

هرودوت دروغ نوشته قبول داریم،کسی که تاریخ مارو نوشته راستگو بوده؟

ولنتاین رو میزارید کنار،نمیدونم سپنفلان فلان رو جشن میگیرید،اصلا همچین چیزی لازمه؟

مگر حتما باید یه همچین چیزی داشته باشیم؟نباشه چی میشه مثلا؟(هرچند!من وقتی به اسم این سپنفلا فلان فکر میکنم کاملا به ذهنم میرسه که اصلا یچیز من درآوردیه...)

همین آقایان کورش و داریوش و خشیارشا کم آدم کشتن؟شما که ادعای یکتا پرستی و تمدن دارید قبول میکنید پادشاه متمدن و خوبی بیاد و دریا رو به خاطر خراب کردن پل شلاق بزنه؟

به چنگیز خان میگیم وحشی،چنگیز خانی که نصف دنیا رو تصرف کرد،همون قدر که کوروش و داریوش تصرف کردند،کوروش و داریوش قاتل نیستند؟

درمورد اینکه ایرانی ها اداره ی یونان رو بدست خودشون سپردند!!!خوب شد این موزولیوم از بین رفت تا نماد حکومت ایرانی رو در یونان با خودش محو کنه...(5امین عجایب هفتگانه)

میگیم اسکندر وحشی تخت جمشید رو آتش زد،ما آتن رو آتش نزدیم؟کوروش یهودی هارو آزاد کرد بله درسته،هیچ میدونید چند نفر از کاسپی ها رو کشت؟خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو بکنید!

من مسلمان نیستم،ایرانی هم نیستم،شاید باشم اما قبل از همه ی اینها باید درک کنم که من یک آدم هستم مثل بقیه....

فرهنگ،تاریخ،گذشته ی پربار،اینا همش خیلی هم خوبه اما تاجایی که ناتوانیهای فعلیمون رو با توانایی های قبلیمون نپوشونیم و سعی کنیم بازهم مثل گذشته قوی باشیم

(بازهم میگم،تاریخ و کتاب اصلا منبع خوبی نیست برای اثبات چیزی!)

همین!چه غری زدم نصفه شبی!






نظرات 3 + ارسال نظر
cfc یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ

مرسی واقعاُ حرفای بجایی بودن.

البته این خوبه که شما تاریختون رو بشناسی و بدونی چی شده. داریوش, کوروش یا خشایارشا .. هرچقدر هم ادم کشته باشن بازم از این حیث که ادمای تاثیرگذاری بودن نیازمند شناخته شدن هستند. ولی به هیچ عنوان نمیتونن دلیلی برای تعصب بیجا و فخرفروشی بی مورد باشن.

اصلا همین مغولهایی که اینقدر به وحشی گری معروف هستن, واقعا کم کار فرهنگی نکردن تو ایران. شما ببین چه شخصیت هایی توی دربار اینا وزیر بودن، خواجه نصیرالدین طوسی وزیر هلاکوخان بوده که رصد خانه و کتابخونه ای تو ایران تاسیس میکنه که هنوز هم مرکز توجه بین المللی هست، همین هلاکوخان به اندازه ی ده تا کوه نور طلا و جواهر از بلاد دیگه اورد ایران.

منهتا یه جو غیرت میخواد همونطور که برای از دست رفتن ثروت های ملی که در طول تاریخ به تاراج بیگانه ها رفتن افسوس میخوریم، در برابر این کارها و غارت هایی که سلاطین ایرانی مرتکب شدن متاسف باشیم.

خلاصه اینکه یه اتفاق خیلی خیلی خیلی بدی داره میوفته توی جامعه ی ما، و اونهم جایگزین شدن تعصب شدید و کور ملی در برابر تعصب دینی هست، درسته که از بین رفتن تعصب بیجای اسلامی خوبه، ولی به جان خودم این تعصب ملی، آریایی، زرتشتی خیلی خطرناک تر از اون هست ..

اسلام الان وسیله ای شده برای استحمار ملت از طرف قدرت، ولی این تعصب ملی که جایگزین میشه ملت رو به جان هم خواهد انداخت، اگه الان ملت میتونن در برابر عقاید متحجرانه ی ن//ظ//ا//م موضع بگیرن و یک صدا بشن، تعصب آریایی به خونه ها و خوانواده ها و فرهنگ ها داره آتیش میریزه ..

KHODAM : p.lacrymosa یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ http://deadzeppelin.blogsky.com/

سر یه سری کارات تصمیم گرفته بودم هیچ وقت برات کامنت تذارم ولی دیدم نمیشه...!
تو روحت رو به شیطان فروختی....!همین!

آخی!
بمیرم من برات!ناناز من!
عجب جمله ی کت و کلفتی بود!دیالوگ فیلمی بازی ای چیزیه دیگه آره؟
از تو این چیزا در نمیاد..یعنی من فشارت دادم در نیومد!

metal چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.v_metal.blogsky.com

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد